tisdag 4 augusti 2009

Dag 4, Beitostölen 27/7

Igår kväll vid 22 gick jag in i vårt rum för att kolla Hannah och hittade henne sittandes i min säng. Hon svarade inte på tilltal så jag satte mig bredvid henne och då satte hon händerna för munnen sen kräktes hon över hela min säng. Jag bar in henne i badrummet och fick skölja av henne medans Anders tog av alla sängkläder. Hon mådde bra efter det, men fick ändå sitta uppe med oss en stund innan hon lade sig igen. Vi tror det berodde på för mycket coca cola under kvällen, men vi hade lite extra koll på henne under natten.

I morse vaknade hon och Elias vid 06:30 och lekte en stund i Elias säng innan vi gick upp och förberedde frukost. Idag har det regnat till och från hela dagen. Anders och jag stack iväg för att tvätta sängkläder och kläder på en camping i närheten, lagade Hannahs cykeldäck och tankade.

Vi har försökt underhålla Hannah så gott det går, men hon är en stugsittare och går inte gärna ut i regnet med oss! Anders har spelat schack med henne och Kerstin var så himla gullig och byggde en mysig koja till henne i vårt sovrum, där även småkillarna fick vara med och leka en stund. På eftermiddagen tog Berit ut henne på en cykeltur medans jag gick på en promenad med Elias i regnet. Han fick också prova på att åka på cykel med mig lite senare. Till middag blev det stekt lax med potatis och hollandaisesås - mums!

Nu ikväll somnade Hannah på soffan vid 18:45 redan så det blev en lugn kväll. Hon pratade tidigare på dagen att hon ville sova bredvid Elias, men eftersom hon somnat på soffan bar vi upp henne till sin säng. Men när vi kollade till barnen lite senare hittade vi henne ändå nere hos Elias...

Berit, Kerstin och Rasmus fick över till den andra stugan precis för att välkomna Anders kusin Thomas med familj som kommit för att umgås några dagar. Thomas och Christina kom över senare och spelade kort. Jag svek dock sällskapet och tittade på en Beckfilm på 4:an, som faktiskt finns här i Norge! Det blir båttur först på onsdag, då det lovas bättre väder!

















Inga kommentarer: