lördag 22 augusti 2009

Per eller Päron?

Vi har ett par som bor precis vägg i vägg med oss, som heter Per och Agneta. Häromdagen frågade Hannah Agneta var hennes storebror var, vi kom efter några sekunder fram till att det var hennes sambo Per som Hannah menade.

Igår satt de ute på sin lilla uteplats och läste bok och Hannah var nyfiken och satte sig på vårt bord och pratade med dem över "skiljeväggen".
De skrattade lite och Hannah var nöjd när hon gick därifrån för att gå in och äta middag. När hon kommit och satt sig och tagit några tuggor, så sa hon:

- "Jag pratade med grannarna. Vet ni vad han sa, alltså Agnetas storebror Päron?"

Jag började skratta så våldsamt att jag spottade ut maten och Hannah blev så ställd att hon glömde vad det var hon skulle berätta. Min lilla älskling.

1 kommentar:

Matilda sa...

haha, vad söt hon är!
du skriver väl ner allt roligt de säger i någon bok? det gjorde jag när jag jobbade på förskola... roliga meningar bara forsade från deras munnar, dagarna i ända! så himla roligt att bläddra i nu i efterhand! haha!

tack ska du ha!
jo det kändes trist att missa möhippan, men jag har haft en bra dag ändå! nu mår jag dessutom mycket bättre!