söndag 23 augusti 2009

Rensat ordentligt!

I morse gick Anders upp med Elias igen, jag fick sovmorgon även idag (gulle Anders). Men jag kunde inte somna om, så klockan åtta ungefär satt vi och åt frukost alla tre. Hannah sov ju som sagt hos mina föräldrar. Jag sa till Anders att mitt enda mål idag var att fixa i datorrummet, för här har varit kaos i flera veckor - usch! Ingen ordning på någonting!
Det blev liksom inte riktigt som jag tänkt mig. Det blev ännu mer.
Jag började med att rensa de två garderober vi har här inne vid datorn. Sorterade upp barnens sängkläder i varsin back, gardiner i en och dukar i en annan. Lade ner massor av tröjor som vi inte använder längre i kassar. Sen började det rota sig en irritation över alla kläder vi har liggandes uppe på vinden. Jag tog med bordsfläkten upp som stått på byrån några dagar i väntan på att komma upp på vinden och sen började jag. Sortera, flytta runt, slänga ner.
Gamla skor, overaller som är för små. Termobyxor som jag ärvt. Allt ner i kassar. Jag hittade en vinteroverall som grannen Johanna kom och hämtade till sin dotter Agnes. Hon är nästan två år yngre än Hannah och är i precis lagom storlek att ärva förra säsongens kläder!
Grannen Lisa kom över och tittade igenom en hel hög med klänningar som Hannah aldrig vill ha på sig och tog med sig nästan alla hem - jättekul! Hoppas Emma har större glädje av dem än vad Hannah har haft!
Jag berättade för Lisa att jag hade planer på att åka till Backaplan för att köpa ny ryggsäck och någon timma senare ringde Lisa och frågade om jag ville följa med - och det ville jag ju...man tackar inte nej till en shoppingtripp!!
Vi åkte först till H&M där jag hittade en ny t-shirt till Anders, två t-shirts till Hannah (en långärmad och en kortärmad) och ett par Blixten McQueen-kalsonger till henne. Till Elias hittade jag världens coolaste Superman-pyjamas!!
Självklart ingenting till mig själv...
Medans Lisa sedan gick till Lindex så tog jag en promenad över till Stadium där jag hittade mig en ryggsäck av märket Everest i svart och ett nytt paraply.
På vägen hem stannade vi till vid Hsin Hsin och köpte kinamat. Den restaurangen har världens godaste kinamat!!
När vi kom hem åt vi middag och efter det hade jag lovat mina tre älsklingar varsin överraskning. Hannah blev skitsur för sin tröja (trots att den var blårandig och jag köpt den på pojkavdelningen!), men lite gladare för sin t-shirt. Hon blev fruktansvärt ledsen och avundsjuk när hon såg Elias Superman-pyjamas, men lugnade sig när hon såg Blixten-kalsongerna. Sen fick hon världens go'aste kramar av Elias och då var allt frid och fröjd igen.

Jag skickade iväg ett SMS till min kära vän Malin tidigare idag på vinst och förlust och frågade om de var sugna på att komma och hälsa på och titta igenom lite kläder till Jonna som Hannah vuxit ur. Hon och Jonna ville gärna komma förbi en stund!
När Malin kom stod jag uppe på vinden och sorterade fram alla lådor jag ville att hon skulle gå igenom. Vi gick igenom alltihop och efter att ha fyllt två lådor (som vi förvarar här åt dem tills nästa år, eftersom de bor så trångt) och två kassar med kläder gick vi ner och fikade äpplepaj som Anders bakat (jag bakade en, men den fick jag aldrig smaka på, för medans jag och Lisa var på Backaplan åt Anders, Hannah, Elias, Emma & Daniel upp den!). Barnen lekte en stund, sedan åkte de hem och våra barn fick badat. Elias fick på sig sin Superman-pyjamas, men Hannah hade glömt sin Blixten-pyjamas hos mormor och morfar, så hon fick sova i min gamla T-shirt. En blå och på ena ärmen står det "STEN BERGMAN, Göteborg". Så himla creddigt...;-)
När barnen somnat åkte jag ner till Kärra Centrum och slängde åtta kassar med kläder...
Imorgon är det skola igen, sista veckan innan praktiken - det ska bli så kul!!


Ljuvliga Jonna!

Min vän Malin...

Här är alla kassar med kläder...


Malin går igenom...

Hannah och hennes Blixten-kalsonger - uppdragna till armhålorna för att de ska synas ordentligt!!

En suddig bild på världens sötaste Superman...

1 kommentar:

1906 kvm sa...

Vad har Elias för sko storlek? Colins första vinterskor är ju i bra skick om ni behöver ett par extra. De är alldeles förstora för S ändå... Tror inte hon hinner få strl 21 eller om det är 22 till vintern.