tisdag 4 augusti 2009

Dag 5, 28/7 Beitostölen

Inatt vaknade Elias klockan 03.00 och var pigg och glad. Trots en flaska välling somnade han inte om. Klockan 5 tröttnade jag och tog över honom till mig. Han somnade på två minuter. Typiskt att jag inte gjorde det direkt! Anders gick upp med Hannah när hon vaknade och lät oss sova till 07:45 då Elias lade sig på mig och gjorde sina "nu gör jag något busigt"-ljud.

Vi bestämde oss för att göra en utflykt till Bygdin för att titta på vacker natur. Vädret var inte det bästa, det blåste en hel del men det regnade inte iallafall. Anders och Hannah kunde inte stanna så länge, eftersom Hannah fått en tid hos läkare i Heggenes för sina svinkoppor. Hon fick förresten penicillin igen. Elias började bli lite trött och jag försökte i omgångar få honom att somna i vagnen, men det gick inte. Trots försök blev han mer och m er hysterisk och vi fick åka hem, för i bilen somnade han ju direkt. På vägen hem stannade vi till och fotograferade och för att fika lite.
Jag åkte hem ganska snart och passade på att sova tillsammans med Elias i stugan en stund innan de andra kom tillbaka. Vi handlade lite frukost och mat till i morgon, sen var det dags att gå till Tapasbaren och äta tillsammans allihop. Jättegod mat! Hannah blev lovad att hoppa studsmatta med sele där man blir liksom upphängd och kommer mycket högre upp och efter middagen gick vi iväg mot studsmattorna. Men precis när vi kom fram så höjde dom studsmattorna och stängde för kvällen, vilket resulterade i en mycket besviken Hannah. Vi gick och köpte varsin keps till barnen som plåster på såren...
Nu är allihopa här och det ska snackas och spelas kort. Hannah är fortfarande vaken, klockan är 21.00.


Vi fick börja med att sätta på oss varmare kläder...


Vackra vyer vart man än vände sig!

Jag då rå...


Sötaste killen i nyinköpt mössa - det var ju bara 12 grader varmt!


Hannah fryste och hon fick solen i ögonen...


Fick ta några snabba bilder på Hannah och Anders innan de stack iväg till läkaren...


På vägen hem då Elias somnat i bilen...



Christina & Thomas


Kirsten & Eva


Hälsar försiktigt på trollet...
"Elias får sitta närmast, den är lite läskig"


Fina i sina Norge-kepsar...


Kerstin & Rasmus

Tar den äckliga medicinen! Duktig tjej!


Storkusin & lillkusin!


Mästerfotografen Hannah!



Kirsten & Berit


Anders, Christina & Thomas


Kirsten, Berit & Eva


Dagboksskrivaren

Inga kommentarer: