torsdag 13 augusti 2009

Picknick i trädgården

När vi satt och åt middag idag, så fick Hannah syn på de två nya mini-kylväskorna jag köpt och frågade vad man gör med dem. Jag förklarade att man kan ha festis och smörgåsar i dem när man åker till havet eller på picknick. Hon frågade om vi inte kunde ha picknick efter maten och den idén nappade jag på.
Så efter maten bestämde Hannah att vi skulle gå en LÅNG promenad innan vi hade picknick. Hon ville gå barfota, men jag fick tillåtelse att ha mina sandaler på mig så jag inte skulle få så ont i min fot...
Hon fick mig att bära liggunderlaget vi hade med oss till Vättlefjäll igår, Anders fick bära en kaffetermos som vi hade kaffe i samt Elias på andra armen, som inte alls förstod vitsen med en promenad innan Festis. Hannah bar den blå kylväskan med kakor och två Festisar i till henne och Elias. Det fick även plats en liten tupperware-kanna med mjölk till mitt kaffe.
Efter lång promenad genom vardagsrummet, ut på altanen och två cirklar över plattorna på baksidan och in genom vardagsrummet igen och ut på framsidan blev hon jättetrött och behövde verkligen en fika och hon bad mig lägga ut liggunderlaget så vi kunde sätta oss och "musa".
Sagt och gjort. Vi satt alla fyra på liggunderlaget i trädgården och åt REMI-kex, drack Festis och kaffe och hade det jättemysigt!
Vilken härlig avslutning på denna annars ganska lugna dag!

Den riktiga avslutningen blev dock, efter att vi lagt barnen att jag satt själv nere i soffan och kollade på den inspelade filmen från igår, Stolthet och fördom, med Kiera Knightley. Vilken KASS film!! Åh, jag hade sådana förväntningar på den filmen, men ack vad jag bedrog mig. Så hoppig och man fick aldrig riktigt grepp om någon rollfigur. Inte ens huvudrollsinnehavarna.
Jag föredrar filmatiseringen som BBC gjorde med Colin Firth och Jennifer Ehle i huvudrollerna. Flera timmar lång, men MYCKET mer trovärdig. Colin Firth som Mr. Darcy är ju en favorit, så jag kanske är något partisk?


Blomman i förgrunden är min mammas, som jag passar under hennes semester.
(Ser ganska bra ut, eller hur mamma?)


Elias har lärt sig flörta, så han ser ut så där för jämnan nu...

Min älskade tjej å jag!


Tittut!

Jag hjälper dig lite, Elias!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som när vi var små och skulle "musa" överaltt, bygga kojor och göra mamma tokig!
Jättefina kort från stranden btw!

Puss & Kram!