onsdag 19 augusti 2009

Kvällspromenad

Idag fick vi sluta en timme tidigare så jag var hemma i jättegod tid och alla var på gott humör. Efter middagen (det blev "Stenskinka", receptet kommer en annan dag) åkte vi hem till mina föräldrars hus för att vattna blommor och klippa gräset. De kommer hem från semestern i morgon, så det är trevligt att visa deras hus från sin bästa sida.
När barnen somnat ikväll tog jag mig ut på en promenad. Jag hade tänkt ta den vanliga rundan runt dammarna, men fick ett infall och svängde av in på ridvägen och gick rakt ut i skogen och följde en stig jag ofta red på när jag var yngre. Där gick jag och nynnade, letade svamp och höll utkik efter älgar. Varken svampar eller älgar ville dock visa sig! Det blev en 45 minuter lång promenad och jag kom hem alldeles lagom varm och andfådd!

Nu har jag precis kollat färdigt på "The bachelorette" och jag får inte missa nästa avsnitt då man får reda på vem DeAnna väljer...

Imorgon är vi lediga på förmiddagen, så jag passar på att ta tillfället att följa med Elias till förskolan för inskolning. Anders har berättat att man egentligen inte har så mycket att göra när man är där, för Elias springer omkring och leker och mår riktigt bra där. Men det ska iallafall bli jättekul att se honom i sitt rätta element! Sen hoppas jag att kan får tid hos en massör i morgon också, för jag har lite ont i mina axlar och känner att jag behöver mjukas upp lite inför Melior-maraton nästa vecka!

1 kommentar:

Matilda sa...

jag har också suttit och tittat på bachelorette nu ikväll.. haha! :-) håller på jason! lätt!

nä det är INGEN höjdare när hunden vill gå ut preciiis när det spöregnar ute!