måndag 17 augusti 2009

Tredagarsfeber

Elias har haft feber på nätterna sedan i fredags men idag har han varit feberfri. Igår kväll såg jag några små prickar på magen och under dagen igår reagerade Anders mamma på utslagen också. Jag blev först rädd och trodde det var svinkoppor på G, men idag kom jag att tänka på något som kallas "Tredagarsfeber". Läste om det på sjukvårdsupplysningens hemsida och jag insåg att det måste ju vara det här Elias har haft de senaste dagarna. Det stämmer iallafall väldigt bra överrens med sjukdomsbilden!
Imorgon blir det förhoppningsvis förskolan för första gången!!

Bilden visar Elias och hans små prickar, som självklart inte syns lika väl som i verkligheten. Han har några på låren och rumpan också.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe vad roligt, jag sökte på tredagarsfeber och så hamnade jag här på din blogg =)Mathilda har varit sjuk och det kan vara den.

Kram Paula Nielsen