måndag 17 augusti 2009

Tuffaste natten på hela sommaren

Igår kväll somnade jag nog kring 22.30.
00:46 väckte Elias oss med ett illvråååål! Han gick inte att lugna, trots välling och trots vyssjande. Helt hysterisk! Han skrek som han aldrig skrikit förr, så högt att jag faktiskt stängde fönstret i rädsla för att väcka grannarna!
Vid 01:15 somnade han äntligen om, men vid det laget var jag så uppstressad att jag bokstavligen kände mitt eget hjärta bulta i kroppen!
Precis när jag börjat somna in slet Hannah upp dörren (då var väl klockan kring 02) och viskade att hon kissat på sig! Jag hörde först inte vad hon sa, så Anders fick tolka. Vi fick följa med henne in på hennes rum och där hade hon tagit av sig sin tröja och sina kalsonger och lagt dem i en hög. I sängen var det blött, täcket var blött också, så det var bara att riva upp allt, ta bort den översta madrassen och bädda nytt på den under.
Jag märkte på henne att hon var ganska vaken, men hoppades att hon skulle somna om ändå. Vid 02:30 kom hon in med Heffaklumpen under armen och sa att hennes rum var läskigt. Jag orkade inte orda om det, så jag lät henne sova mellan oss. En helikopter lade sig mellan oss och det tog TID för mig att somna om. Precis när jag övervägde att lägga mig i Hannahs säng istället, satte hon sig upp och petade på mig och sa att pappa snarkade så högt i hennes öra att hon var tvungen att lägga sig med huvudet vid fotändan. Då lugnade hon sig och jag somnade väl någon gång vid 03:30 - för att väckas vid 05:50 av en skrikande Elias...

GÄSP! Det var en tuff start på första skoldagen! Men det var SÅ roligt att träffa mina klasskamrater igen och jag kände att jag mådde BRA av att se dem igen!

Hoppas denna natt blir bättre - för jag behöver sova!

Inga kommentarer: