onsdag 12 augusti 2009

Det blev en tur till Vättlefjäll

I morse efter duschen hade jag ett missat samtal och ett SMS från Linda, där hon frågade om vi ville följa med till Vättlefjäll. Jag ringde efter Anders-konsultation upp och sa att vi gärna hängde på! Vi gjorde en enkel matsäck med kokta ägg, smörgåsar och frukt och sedan bar det iväg!
Vi bestämde redan innan att gå till den udden som vi pratat om mycket och som jag, Anders och Hannah var vid när Hannah var 2 år.

När vi kom dit blåste det upp lite och faktiskt så regnade det lite, men vi trotsade vädrets makter och hade en jättemysig förmiddag vid sjön. Linda och Fredrik var till och med så modiga att de badade! Fredrik sa "första OCH sista badet för sommaren i Vättlefjäll!"
Jag och Anders stod uppe på land med varma tröjor på oss och tyckte de var ganska tokiga. Det tyckte kanske de själva också när Linda inte fick upp värmen och var alldeles vit om händerna. Det kanske hjälpte lite att sitta i lä bakom vårt liggunderlag och mysa med Melvin, iallafall värmde det mitt hjärta att se de två sitta och fnissa där tillsammans!!

Hannah på udden i Vättlefjäll, 2007





















Melvin & Hannah myser under liggunderlaget!

Linda & Fredrik badar!

Vindskydd!

Inga kommentarer: