fredag 21 augusti 2009

Busunge!

i morse gick jag upp vid tjugo i sju. Dörren till Hannahs rum var öppen, tänkte jag skulle stänga till den så hon inte vaknar tidigare än nödvändigt. Döm av min förvåning när jag inte hittar henne i sitt rum! När jag vänder mig om för att kolla så hon inte är inne på toaletten hör jag ett lirkande med låset i ytterdörren, ett par välbekanta snabba steg ut genom dörren och sen ett BANK när dörren stängs. Jag rusar ner men inser att jag inte kan springa efter henne eftersom jag inte är klädd. Drar på mig Anders stora blå regnrock och öppnar dörren. BUSTED!
Hon vänder sig om och ser jätteförvånad ut. Jag funderar på om hon drömt, för hon har så där stora ögon som hon har när hon är vaken mitt i natten. Jag frågar henne vad hon håller på med, vart hon ska ta vägen och då viskar hon och säger "Jag ska gå och hälsa på hemma hos Julia".
Ja, jösses. Tror inte Julias föräldrar hade uppskattat besök i den arla timmen!
Det blev en väckning som hette duga för mig idag!

Nu sitter hon inne på sitt rum och äter frukost med sin dockservis. Hon har fått o'boy i min mini-mjölkkanna från Tupperware och två smörgåsar. Hör smyckeskrinet med den dansande flickan öppnas och stängas och musiken sätts igång och avslutas tvärt. Hon verkar förtrollad. Hon verkar nöjd...


Inga kommentarer: