lördag 22 oktober 2011

Längtan efter julen

Min son har ett av sina hemska utbrott på nedervåningen på grund av att jag först gjorde det första misstaget att ta en klyfta av äpplet jag skurit upp till honom, och sen det andra misstaget att tömma hans upp-till-kanten-fyllda mjölkglas med en klunk.

Eftersom jag inte vill sjunka till hans nivå och skrika mig hes, gick jag upp till övervåningen. Och konstigt nog sitter jag och drömmer om julen.

Går in i mina favoritbutiker och tittar på Skimmelgårdens röda kanna med vita prickar.
Sen går jag in och fönstershoppar i Anskus kammare...där hittar jag en underbar liten strut i filt med vita pärlor. Kanske något jag vågar mig på att sy själv?

www.anskuskammare.se
 Sen går jag självklart in och tittar i Hemlängtans butik, där jag hittar den mest underbara ren jag sett...

www.hemlangtan.com
Fortsätter klicka mig runt inne i Hemlängtan och hittar söta band att ha runt blockljusen, finfina siffror till adventsljusen och ännu en fin ren, från Madam Stoltz. Och den vackra, röda pläden som så fint kan bryta av mot mitt naturfärgade...





En riktig dröm vore att få äga en sån här vacker "ljuskrona/ljusring" som finns inne i House of Linnea.
Med munblåsta hängen i fattigmanssilver lyste den rakt in i mitt hjärta.

www.houseoflinnea.com
Och TÄNK att få ha en sån här fin vimpel (även den från House of Linnea) hängandes mot glasdörrarna i uterummet, så man kan önska alla förbipasserande en riktigt GOD JUL!


Sen är jag, som säkert många andra, svag för Jenny Nyströms, Elsa Beskows och Ilon Wiklands jul- och årstidsillustrationer? För vem har inte suckat lite extra högt av längtan när man sett bilder från "Jul i Bullerbyn"....?




Ps. Jag fick ta en paus i längtandet och ta hand om min illbatting till son. Nu är han och handlar julgodis....nej, förlåt: LÖRDAGSgodis med sin pappa. Ds

Inga kommentarer: