söndag 16 oktober 2011

Äpplemos

I fredags kväll kom min granne över med en hel kasse röda äpplen och i morse när jag fått sovmorgon var jag redo att ta itu med dessa läckerheter. Det blev ett äpplemos som heter duga. Tre tsk strösocker var det enda som behövdes, äpplena var så söta i sig. Barnen hjälpte så klart till!

De äpplen som blev över fick bli dekoration i utreummet. Gissar dock på att de inte blir kvar där ute så länge, för åååh vad goda de var. Och Hannah nämnde i förbifarten att hon var sugen på äpplepaj....


Den här skönheten har jag ärvt efter min morfar. Superbra urkärnare! :-)

Potatisskalaren är från mitt föräldrahem, den snodde jag med mig när jag flyttade hemifrån. Superbra!

Varför gör du så, mamma? frågade mina barn...
För jag tycker det är kul...;-)

Det ser ut som en tupp, hahahahaha!
Elias har humor han...


3 tsk strösocker is all that is.

Älskar höstfärgerna...

Ljusstaken är svarvad av Anders morfar...

Mums till filmjölken!!

Inga kommentarer: