onsdag 19 oktober 2011

Istället för en blomma

Under morgonkaffet idag tackade en av våra ST-läkare för sig genom att bjuda på jättegoda vetekransar. När hon gått kom frågan upp om vi hade något som vi brukar ge ST-läkare när de slutar. Svaret kom aldrig, men vi spånade vidare på vad man kunde ha "på lager" för att kunna visa uppskattning utan att det kostar skjortan. En av sjuksköterskorna gick då in till Kajutan, ett litet konferensrum där det även finns ett litet bibliotek och hämtade en bok som jag blev helt galet kär i.

Boken heter "Istället för en blomma" med bilder av Sven Nordquist. Känns namnet bekant? Ja, det borde det iallafall kännas för de som läser Pettson och Findus för sina barn, för det är han som har tecknat alla de tokiga figurer och härliga miljöer som finns i dessa böcker. Boken var väl ungefär på 100 sidor, med vykortsbilder med en härlig hälsning på varje sida. Det fanns underbara citat som:

"Det var längesedan jag skrev....men det var det för Shakespeare också"
"Jag drömde om dig i natt....vi borde skämmas"
"Vi passar så bra ihop"

Istället för en blomma är boken som alla uppskattar. Den finns att köpa bland annat på Adlibris hemsida, för 99:-. En perfekt present till någon som har "allt". En sådan här önskar jag mig - och det känns ibland som jag har allt jag behöver...men bara ibland....

Inga kommentarer: