fredag 21 oktober 2011

Långpromenad

Att gå långpromenad med min granne Therese är alldeles förträffligt. I lagom takt och med samma humor var vi ute i 1½ timma. Helt underbart väder, men när vi kom hem var handen som en uppblåst ballong och spände, så jag fick sitta med den i högläge medans jag blev bjuden på lunch. Mysigt att vara sjukskriven när man har en granne som är hemma höggravid! Jag hade med mig kameran men jag får nog erkänna att det var mycket krångligare än vad jag trott att ta bilder med bara en hand. :-)

Therese & Theo fick agera motiv idag, han är ju så söt den lille vispen.






Vi gick även förbi Smöjträvägen och fick se en skylt där det stod "Gammal fägata" och vi gick längs en liten stig och på var sida om stigen var det en mur, så där hade djuren gått mellan sina beten förr i världen. Det fanns även en skylt som det stod "Smöjträd" på. Jag vet fortfarande inte riktigt varför det heter Smöjträd, men så här såg det ut iallafall...


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att det är gammaldags läkekonst... man trädde barn i ringen tex vid förstoppning ;)

//Ulrika//