söndag 16 oktober 2011

Äpplepaj

I eftermiddags pratade jag med min storasyster i telefon och hon berättade att hon varit så duktig och tvättat alla sina fönster. Jag kunde ju inte vara sämre, så jag tvättade våra också. Jag kan säga så här, att fönstren på övervåningen har inte sett en trasa sedan innan jul. Förra året alltså...

Men mitt i allt putsande så ringde min granne på dörren och där stod hon med en nybakad äpplepaj! Var inte det hur gulligt som helst?! Jag blev jätteglad, men Anders blev nog gladast av oss allihop, för då slapp han göra äpplepaj idag....

Utöver fönsterputsande så fick jag upp nya gardiner i vardagsrummet som jag köpte på Gekås igår. Vit gardikappa, det blev jättefint! Elias blev kortklippt idag också, jag tröttnade på hans trassel där bak och sa till honom att sätta sig på bordet och vips så var lockarna borta, och Elias blev med ens en stor kille! :-)

Min storasyster och hennes barn samt systerdotterns bästis kom och fikade med oss efter middagen. Jag satte igång infravärmen och jag kände när jag satt där ute att jag mådde SÅ bra. Både av att sitta i uterummet och av att träffa delar av min familj. Jag har saknat dem! De stora barnen nattade våra små, Jacob läste bok för Elias medans Alva och Julia räknade lite matte med Hannah. Sötnosarna. Tjejerna bad om att få vara barnvakt någon gång, och det kan nog ordnas....;-)








Inga kommentarer: