söndag 9 oktober 2011

Att binda sig en krans...

Igår var mina föräldrar uppe en sväng och hälsade på. Pappa har köpt en Iphone och ville ha hjälp med den. Jag fick med dem och Elias på en kort promenad bort till Skimmelvägen och till Ickas lilla gårdsbutik "Skimmelgården". Där utnyttjade jag mitt presentkort jag fick efter min homepartydag förra helgen. Vi pratade ikapp lite, men det känns verkligen som tiden aldrig räcker till att säga tillräckligt, så jag hoppas vi får tid till en promenad snart! Elias drog i mig, trots att vi mutade med godisklubba...så det blev en kort visit, men jag fick iallafall med mig lyktan i zink som jag suktat efter ett bra tag. Åh, den är ju SÅ fin!!

Hannah & Elias underhöll sig mycket väl i förmiddags, med läsning (titta i bilder) av Kalle Anka-pocket för Hannahs del och datorspel (Fem myror är fler än fyra elefanter) för Elias. Sedan började det spritta i benen på oss alla tre (Anders var och handlade) så vi tog oss iväg till återvinningen med två kassar, sedan ville barnen klippa lite buskar. När Anders kom hem så smög Elias med honom in, medans jag och Hannah gick iväg ut i skogen en stund.

Idag har jag fått MYCKET egentid, tack vare snälla barn och en man som ställer upp och ger mig den tiden jag behöver. Jag och Hannah gick som sagt iväg, hon ville egentligen cykla, men jag tyckte det var för blåsigt och för kallt. Vi tog hennes lilla korgväska och gick ut i skogen bakom vårt hus och plockade åt oss av vad naturen hade att erbjuda. Det blev kvistar, löv i alla dess härliga höstfärger, barrkvistar, mossa och ekollon.

Hannah ville inte hjälpa mig att fixa till kransen, "det kan du så bra själv, det vet jag mamma...", så jag tog ut vårt gamla campingbord från garaget och satte igång. I två timmar var jag där ute och fixade. Tack vare en varm dyna under rumpan, tjock tröja och vindjacka samt mysiga mössan hade jag en otroligt härlig eftermiddag ute i friska höstluften. Jag är jätteglad och jättestolt över min fina krans, som jag gjort från "scratch"!

Eftersom pappa Anders åker iväg på tjänsteresa mellan måndag-torsdag så har vi ikväll, de tre äldsta i familjen, myst med våfflor, hallon och glass, medans Elias som inte tycker om pannkakor och våfflor alls (knepig unge) fick kycklingklubbor!

Spännande pocketbok...

Mina barn har gröna fingrar även de...;-)

Finfina lyktan från Skimmelgården



Vi samlade på oss lite grann...







Detta kan man kalla en knappnål...;-)

Hittade dessa söta må hjärtan i mitt syskrin...

Kottar måste det finnas i en krans, tycker ni inte?


Våfflor med glass, hallon och chokladsås.

Lyktan i mörker...

1 kommentar:

Jenny sa...

Åhhh vilken fin krans, va duktig du är! Hoppas ni haft en toppenhelg :) Puss och kram till er alla! <3