torsdag 12 november 2009

Vaccination och halsduk!

Jag hämtade Hannah efter lunch och vi åkte ner till vårdcentralen. Ingen kö alls och vi fick komma till Hannah och Elias BVC-sköterska Maria, som även är distriktssköterska. Väl där inne blev även jag erbjuden att vaccinera mig! Tyckte det kändes riktigt bra att få den, nu när jag äntligen bestämt mig för att vaccinera mig, även om jag var förberedd på att vaccinera mig först nästa vecka. Det gick jättebra att ta sprutan, Hannah var skitduktig rent ut sagt. Inte ett pip och hon valde ett likadant plåster som kompis Melvin valt igår.

Vi åkte sedan hem till mina föräldrar, men vi mötte dem i dörren, de var på väg till Plantagen. Vi följde med dit, jag köpte en ljung och två tärnljus till barnen, eftersom det var 70% rabatt. Sen åkte vi och hämtade Elias. Hannah frågade om hon fick leka med Melvin och eftersom jag såg att Elmer var kvar på förskolan tänkte jag att vi lika gärna kunde hämta Melvin och ta med honom hem, då han troligtvis också var kvar på förskolan. Ringde Linda och det var inga som helst problem. Melvin blev väldigt glad när vi kom och hämtade honom, han och Hannah stod ute i hallen en stund och jämförde sina plåster innan han satte på sig kläderna och vi kunde åka hem.

När vi kom hem stod Anders och krattade löv i trädgården, så han hjälpte till att få in allt från bilen. Hannah hade fått ett stort brev och var väldigt nyfiken på det. Hon öppnade det med hjälp av Melvin och där i låg en jättesöt halsduk från Anna-Karins mamma och pappa!! Så himla gulligt! Jag förstod först inte hur de visste att Hannah ville ha en halsduk, men sen kom jag att minnas att jag och Anna-Karins pappa pratade om halsdukar på Facebook för någon vecka sen. Tack så jättemycket Agneta och Karsten, Hannah blev jätteglad!! Perfekt present för en tjej som vaccinerat sig idag!


Inga kommentarer: