fredag 6 november 2009

TGIF!!

Igår var vi hemma hos Annica, Linnea, Lukas och Mathias en sväng efter förskolan. Vi blev bjudna på ugnsstekt falukorv med jättegott potatismos och till efterrätt blev det inte annat än tårta - och inte vilken tårta som helst, utan SPIDERMANTÅRTA!! :-)

Anders mamma kom ner för att sova över till idag, för i morse åkte hon och Hannah tåg upp till Oslo för att hälsa på gammelmormor Kirsten. Vad jag har hört så verkar det som gammelmormor har sett fram emot besöket lika mycket som Hannah har gjort! Hoppas de får en mysig helg tillsammans och att Hannah och Berit kommer hem helskinnade på söndag!

I morgon bitti åker Anders tåg till Malmö för att hälsa på sin bästa kompis. Jag och Elias blir ensamma under dagen, men sedan lämnar jag Elias hos min älskade storasyster som lovat att vara barnvakt så jag kan ha en härlig tjejmiddag med mina allra bästa vänner här hemma!! Jag har världens bästa storasyster!! På söndag är det fars dag och jag gissar på att vi kommer åka hem till min pappa, som då kommit hem från Gran Canaria med mamma!

Ikväll har jag och Anders myst ordentligt, först med Elias och mycket bus, sedan själva i tv-soffan framför Idol med räkor, gott vitt vin och ännu godare aioli. Nu är jag mätt och jag är oerhört trött efter en ganska tung dag i skolan! Nu känns det verkligen som skolan är igång igen och jag hoppas energin infinner sig SNART för så trött jag varit idag känner jag inte riktigt för att vara fler skoldagar. Hoppas Elias sover bra i natt...

Bus!!

Inga kommentarer: