fredag 27 november 2009

Trötta fredag

Huvudvärk, trötthet och lite tryck över bröstet. Så känner jag just nu. Det har varit en tuff vecka med något för lite sömn och något för mycket tentor och pluggande.

Tentan idag gick jättebra, förutom ett väldigt irriterande slarvfel - Cerebellum och Cerebrum är svårt att skilja på...f*n också. Men jag tror faktiskt jag kommer skrapa ihop ett VG ändå!

Ikväll är det Fransk laxlåda som gäller här hemma. Det luktar väldigt gott där nerifrån och jag ska strax lyfta på den trötta rumpan och joina min familj. Vi ska ju sätta upp julgardinerna ikväll, i morgon ska vi hjälpas åt att sätta upp stjärnor och adventsljusstakar. Förhoppningsvis blir det en ny julstjärna till vardagsrumsfönstret...

Imorgon kväll kommer Jacob och sover över, syrran ska på julbord. Förhoppningsvis kommer vi att fixa julbak i någon form, men det är inget bestämt. Det ska bli jättemysigt och jag ser fram emot att få ta hand om min systerson över natten. Han och Julia är i princip "ett" så att få ta hand om ett av systerbarnen känns speciellt. Det hade självklart varit lika mysigt med Julia, men hon har ju blivit så stor att hon vill sova över hos kompisar. :-)

Ett glas vin till maten, tack! God afton!

Inga kommentarer: