lördag 21 november 2009

Julmarknad på Tjolöholms slott

Vid lunchtid ringde min pappa och frågade om vi ville följa med till julmarknaden på Tjolöholms slott tillsammans med dem, Jacob och Julia. Jag ville hemskt gärna, men eftersom Elias har haft lite feber efter vaccinationen stannade Anders och han hemma. Vi kom ner och det var långa köer redan när vi kom till parkeringen, vi blev visade ut att parkera på en leråker. Men trots att det var mycket folk blev det riktigt mysigt och barnen verkade uppskatta det mycket. Vi hann också med julpyssel, vilket Hannah tyckte var riktigt roligt. Vi gjorde en tomte och en smällkaramell. Hannah tyckte självklart det var mest spännande att träffa TOMTEN, som satt i entrén uppe på slottet. Hannah var dock förvånad över att prinsen och drottningen inte var där, men förklarade i samma andetag att prinsen och drottningen är ute på en resa och har lånat ut sitt slott till Tomten. Jag avslutade med att köpa en väldigt fin träleksak till Elias som han ska få i 2-årspresent.

Jag är helt slut i både kropp och knopp, så det blir en tidig kväll för mig. Imorgon är det först ridning på Clareberg för Hannahs del, sen är det firande av min mamma som fyller 65 och sedan gissar jag på att vi behöver handla inför kommande veckan.Sen ska jag ju hinna plugga inför tentorna också!

Elias var visst lite trött och somnade precis när vi skulle åka...

Det fanns tomtar lite överallt...

Pyssel, pyssel...

Jacob tar en bild!

Skriva sitt namn såklart...

Sötnosarna!

Lämnar önskelista till Tomten!


Julia och hennes vita skägg!

Smakar ostkaka!

Inga kommentarer: