torsdag 5 november 2009

Jag ser det snöar!

Jag blev klar med den ena uppgiften i kommunikation igår, förutom några finjusteringar som Anders påpekade. Jag ska fortsätta med den andra uppgiften idag, samtidigt som jag ska försöka få ordning i hemmet tills svärmor kommer i kväll.

Imorgon ska Hannah och farmor åka till gammelmormor i Norge och Hannah ville packa väskan redan igår. Jag berättade för henne att farmor tyckte att det blev för många böcker förra gången, det blev så tungt att bära, så den här gången fick hon bara ha med sig tre böcker. Hon försökte förhandla sig fram till fyra, men se, det går inte! Nu ska jag bara komma ihåg att ta med alla hennes skor hem från förskolan...

Inatt vaknade Elias vid 03.00-tiden, men somnade om snabbt efter välling. Det är ett jäkla meck det här med vällingen, men just nu orkar vi inte kämpa emot. Vid 05:30 gick Anders upp med honom och han var på så bra humör då! När Anders sedan skulle gå satt han i sin lilla fotölj och kollade på "Thomas och vännerna". Anders vinkade och sa hej då, då vinkade han tillbaka, men sedan sträckte han ut sina armar mot honom och sa "kaaam". Anders såg riktigt lycklig ut när han gick fram och gav Elias en kram och puss innan han gick till jobbet. Lycklig - och mallig.

När jag hade lämnat båda barnen på förskolan föll säsongens första snöflingor...

1 kommentar:

Jenny sa...

I Partille var det vitt i morse... :)