tisdag 17 november 2009

Bil-skrutt!

I söndags åkte vi från Strömstad vid 20-tiden. När vi kom till Rabbalshede tyckte jag att bilen började låta som ett flygplan och påpekade detta för Anders, som precis börjat höra samma sak. Vi stannade på en pendelparkering och tittade, lyssnade, skakade och hade oss, men det lät ingenting. Vi körde vidare, på småvägarna (genom bl a Dingle, där jag gick gymnasiet) men det fortsatte att väsnas. I Munkedal ringde Anders sin pappa och frågade om vi kunde komma förbi och kanske låna deras ena bil ner så fick vi ordna så bilen fick komma till verkstad i Uddevalla på måndagen. Det var inga problem, när vi kom dit så lade vi över alla våra grejer samt två små sovande barn utan problem. Vi kom dock hem två timmar senare än beräknat, så vi var två trötta föräldrar vid 00-tiden och ännu tröttade när Hannah snubblade in vid 05:30 och undrade om hon faktiskt HADE somnat i bilen, trots att hon inte ville det.

Jag var ledig i går förmiddag och fick min snälla pappa att åka i karavan upp till Uddevalla för att lämna tillbaka Anders pappas bil, samt att lämna in vår bil på verksta'n. Pappa tyckte dock, efter att ha provkört, att vi skulle åka hem till Göteborg med bilen och jag höll med, om jag bara slapp köra....

Pappa körde före, jag satt och glänste i hans Audi hela vägen till Ljungskile, då pappa stannade på en P-plats och bad om fälgkorset, för att bara kolla så muttrarna var riktigt fastsatta efter däckbytet i lördags.
Scwoosch. Där försvann problemet. Lite jobbigt för Anders del men det är sånt som händer och jag är så himla lycklig för att slippa punga ut med 2500:- nu så här i julklappstider...

Inga kommentarer: