måndag 23 november 2009

VAB

När Elias vaknade hemma hos mamma och pappa igår under kalaset så såg han inte alls pigg ut. Han förblev i det stadiet hela kalaset ut, han var kall om hela kroppen och ville bara sitta i min eller Anders famn, vi satte på honom fleecejackan och försökte värma honom, men han ville liksom inte vakna. Vi gissade på att han hade feber, fast åt andra hållet, så till slut kände vi att han var tvungen att få i sig lite medicin och vi åkte hem. Han piggnade till efter en dos Ipren men eftersom jag inte ville släppa iväg honom till förskolan idag så fick jag vara hemma med honom.

Vi har haft världens mysigaste dag!! Jag har ägnat mig åt honom varenda vaken sekund och det har varit så himla mysigt. Han ville leka med vatten, så jag stod och höll honom sällskap vid diskbänken, men blev smått uttråkad efter en stund, så jag började rensa och torka ur kylskåpet och han fick leka med de tömda ketchup-, matlagningsgrädde- och caesardressing-flaskorna.

Vi har lekt med hans leksaker, läst böcker, varit ute med återvinningen och iväg en sväng till lekplatsen. Vi fick dock gå hem igen när det började ösregna såpass att han klagade på regn i nacken...

Vi åt lunch tillsammans och sedan byggde jag ett hus till honom av LEGO och han applåderade mig så lojalt när jag var färdig och visade att jag till och med hade lyckats fixa in en dörr i ena väggen. Han somnade efter en stunds bokläsning och vaknade på lika gott humör. Han ville ligga under mitt täcke en stund och vakna till, sen efter en stund hittade jag honom uppe i Hannahs säng, då ville han ha hjälp att bli nedbäddad med en bok! Snoken hade han på något vänster fått med sig också...



Elias firade den tömda kylen med en Festis!

Se, så fint det blev!

Nyvaken, myser i mammas säng...

När katten (Hannah) är borta myser råttan (Elias) i sängen...:-)

1 kommentar:

Therese sa...

Låter som ni hade en riktigt mysigt dag! Skönt att få en sån emellanåt. Hoppas Elias har frisknat till!