torsdag 26 november 2009

Förberedelser inför advent

Imorgon skulle jag gjort något jag sett fram emot jättelänge, men planerna grusades i eftermiddags och för att trösta mig tog jag fram julgardinerna nu ikväll och de ska strykas och hela familjen ska sedan upp till tomtarna på loftet och hämta ner adventsljusstakarna. Förstår inte varför det är så spännande på vinden? Hannah blir helt galet förtvivlad om hon inte får följa med upp.

På lördag ska Jacob komma och sova över, eftersom Jenny ska på julbord. Julia ska sova hos sin kompis Alva. Jag har funderingar på lite pepparkaksbak eller lussebullar, men vi får se vad som händer och vad barnen (och vi vuxna) är på för humör! Det ska iallafall bli riktigt mysigt att ha en kusin här.

I eftermiddag har jag varit hemma hos Gaby och pluggat sjukdomslära och jag måste säga att jag känner STOR tillfredsställelse med mina kunskaper i ämnet Neurologi!! VI har tenta i morgon eftermiddag och jag ser fram emot att bli av med den. Sedan har vi en tenta i engelska, en i excel och en i medicinsk dokumentation också, innan jul. Jag gissar på att tentan i medicinsk dokumentation blir ett direktdiktat, alltså vår lärare står och dikterar längst fram och vi ska skriva samtidigt. Spännande!

Inga kommentarer: