söndag 8 november 2009

Tjejmiddag och lövhögar

Klockan är midnatt och mina älskade vänner har precis åkt hem. Vi har haft en underbart trevlig kväll och lille Filip har skött sig utomordentligt och sovit i vagnen i princip hela kvällen.

Jag bjöd på lite tilltugg till att börja med, lite som en tapasbricka nästan, sen var det baconinlindad kycklingfilé med färsk tagliatelle och crema di balsamicosås. Till efterrätt bjöds det på vanilj-pannacotta med blåbär och hallon, vilket jag gjorde för första gången i mitt liv idag. Mycket lyckat och mina kära vänner var mycket nöjda!! Tyvärr protesterade min kamera under kvällen så bilderna jag tog blev inte bra...

Tidigare idag var jag och Elias ute och promenerade, först bort till återvinningsstationen med lite skräp, sedan till garaget för att hämta kratta så jag kunde kratta lite löv. Elias sparkade boll, sparkade i lövhögar och busade med pumpan. Det är så roligt, för han säger verkligen "Pumpa!" varje gång vi öppnar dörren här hemma nu, eftersom den stått utanför dörren i en vecka. Nu börjar den dock bli lite sliten och jag ställde den i lövhögen så att den kanske försvinner samtidigt som löven i morgon...

Nu ska jag passa på att sova och ha lite sovmorgon innan storasyster Jenny kommer i morgon bitti med Elias och jag ska bjuda på gosefrukost som tack för hjälpen!





1 kommentar:

Fyra nyanser av rosa sa...

Gud så gott det där lät!

Tack för hälsningen igår!!!