lördag 7 november 2009

Förberedelser!

I morse vid halv fem gav jag Elias välling, sedan sov han vidare till 06:30. Anders gick upp med honom, sen kom jag upp vid halv åtta. Vid nio skjutsade vi Anders till centralen, sedan gjorde vi en snabb visit i Nordstan, trodde Hemköp öppnade 09.00, men icke på lördagar, så vi styrde kosan mot Backaplan och Coop där vi handlade inför kvällens middag. Precis när jag står med pastasåsen i handen inser jag att det ju troligtvis är lök i den och Sandra tål inte lök. SUCK. Sen kom jag i all hast på att Camilla ju är laktosintolerant...

Men det löste sig rätt snart ändå, men det fanns liksom inte tid och ork för utsvävningar i affären. Elias var dock riktigt glad och nöjd inne på Coop och fick en banan och en clementin under färden. En gratis banan som Coop bjuder alla barn på (super!!!) samt en clementin ur påsen som vi scannat in. Elias saknade nog pappa, för på varenda reklamskylt med män på, där var pappa. På tvättmedlet, där var pappa. Det enda han prickade rätt var i kassan på väg ut och han sa "pappa" och pekade på snusen...:-)

Han fick sedan frispel när jag skulle sätta honom i bilen, men vi tog oss ändå till McDonalds, för jag tänkte att det hade ju varit skönt att ge honom mat innan vi åkte hem, ifall han somnade i bilen. Han åt fyra pommes, sen var han nöjd. Han smet istället in i köket och snodde åt sig en ballong. Han såg riktigt stolt ut när han kom ut och jag hann fasiken inte reagera. Personalen bara skrattade åt honom, men jag skämdes för min ouppmärksamhet!

Han fick ett likadant frispel när vi skulle åka hem och satt och skrek hela vägen hem. Snoken och nappen givande han på moppo, så han fick väl sitta där och skrika då. Jag var lagom desperat sista biten, då kände jag mitt tålamod tryta. När jag öppnade hans dörr till bilen satt han och faktiskt höll på att somna, men när jag bar upp honom blev han lika vansinnig igen, så nu sitter han nere i soffan med nappen, Snoken och ballongen. Vi får väl se om han somnar.

Jag ska packa upp varorna och förbereda desserten, sen packa in resesängen och Elias nattsaker i bilen för att i eftermiddag åka till världens bästa storasyster och lämna honom, där han ska sova över natten. Jag berättade för honom att han skulle sova hos moster Jenny i natt och då nickade han och sa "Nennu". Tror han lärt sig namnet genom att hans pedagog heter Jenny, men jag tror moster blir lika glad av att höra det ändå!

Skulle bara gå ner och kolla till honom och jo, han somnade faktiskt...


Inga kommentarer: