torsdag 12 november 2009

Sötaste barnen

Mellan tre hysteriska utbrott från Elias sida idag, så var han faktiskt helt ljuvlig. Han låg på golvet bland allt smålego och pillade, nynnade och ibland vände han sig om för att slänga en blick på "oh-oh" (Teletubbies) som stod på i bakgrunden.

Under tiden lekte Melvin och Hannah på övervåningen, vi hörde inte ett knyst från dem på hela tiden. De hade målat teckningar, läst böcker och bara myst, berättade Hannah. När de skulle äta middag ville de dela stol och det gick så bra. Hannah har en väldigt fin kompis i Melvin och det är jag så glad för!

Elias är som sagt inte alltid ljuvlig. Dagen avslutades precis som den började, i vredesutbrott från Elias sida. I morse blev han hysterisk för att jag tog på honom kläderna. Nu ikväll blev han vansinnig för att jag ville ta AV honom kläderna. Han är inte särskilt konsekvent, min son. Sen läste jag "En liten stund" av Anna-Clara Tidholm för honom och då lugnade han sig.

Det är tyvärr inte alltid han kan göra sig förstådd och ibland står vi handfallna här hemma och jag kan tänka mig att han blir ordentligt frustrerad över att inte kunna förmedla sina tankar. Men han har nu också lärt sig att skaka på huvudet som i "nej" och det är väldigt skönt, men det var många nej när jag sa att mamma var trött och skulle gå ut från rummet, för nu skulle Elias sova och många nickningar när jag frågade om jag skulle läsa boken en gång till. Det är så mycket skakande på huvudet att jag tror han ska få nackskada snart...





Inga kommentarer: