måndag 18 januari 2010

Tuffing i ny pyjamas

Jag är fortfarande förkyld, känner mig rejält däckad av den här förkylningen och tröttheten hänger som ett ok över mina axlar. Idag var jag ledig på förmiddagen, så jag passade på att äta en lugn frukost, sen lagade jag färdigt halva middagen. Det var planerat att vi skulle ha Melvin & Elmer hos oss efter förskolan, när Linda & Fredrik skulle iväg på några ärenden, men eftersom Elmer hade feber igår så stannade Fredrik hemma från jobbet, vilket resulterade i att vi bara fick med oss Melvin hem - och det känns som det räckte idag! Barnen var hyperaktiva och jag med min förkylning hade inte tålamod, så jag gömde mig för barnen det mesta jag kunde. Anders var en riktig pärla med en ängels tålamod och när jag såg att jag fått min nya tidning "Elle Mat & Vin" i brevlådan blev jag snäppet lyckligare, så jag satte mig med en kopp kaffe och ögnade igenom den.

Barnen badade ikväll och efter det fick Elias på sig sin nya pyjamas som han fick av farmor i 2-årspresent. Han blev så cooool! Synd bara att han inte förstod att den lyser i mörker...

Ikväll har jag fixat iordning i köket efter middagen och sen tittade jag på säsongsavslutningen av CSI och inte ett öga var torrt.

jag startade faktiskt min första grupp någonsin på Facebook idag - "Återträff för oss som gick på Dingleskolan något, några eller alla åren 1993-1996". Vi planerar att ha en återträff till sommaren, vi ids inte vänta till nästa år då vi firar 15-årsjubileeum. Hjälp. 15 år sedan jag tog studenten!! Det har hänt en hel del sedan dess...

I morgon bitti tar Anders med sig Hannah till förskolan, för jag och Elias ska till tandläkaren för att FÖRSÖKA röntga hans överkäke efter smällen och tandlossningen, samt första kontrollen av tandhygienen. Jag har inte mycket hopp om en bra röntgenbild, men salivprovet ska vi väl allt lyckas med....den som lever får se!


Inga kommentarer: