lördag 30 januari 2010

Härliga lördag

Idag åkte jag och barnen och hälsade på i Larsered hos familjen Falk medans Anders veckohandlade. Vi bjöds på fika (jag åt bara en halv bulle!) och sedan gick vi ut och gick med Ebba, som Hannah hade önskat. Hon har pratat väldigt mycket om Ebba de senaste veckorna och nu var det äntligen dags att få träffa henne! Min älskade vän Susanne var som vanligt jättego med barnen och busade med dem och fick dem att skratta såna där härliga kluckande skratt! Det är alltid en energikick att träffa den familjen och jag mår alltid lika bra när jag åker därifrån! Nu tog vi också tag i att bjuda hem Susanne och Magnus på middag, vilket vi tänkt göra i 1½ år sedan de bjöd hem oss på grillat sommaren när Elias var liten....tiden flyger iväg!

I eftermiddag har Anders och Elias tagit ner granen med tillhörande belysning på framsidan samt klippt ned vår julgran som legat på baksidan. Elias var riktigt nöjd över att ha fått sitta på snowracern med pulkan på släp - och granen på pulkan! :-) Jag var också ute en sväng och slängde återvinning samt rensade upp på framsidan och ställde in alla vinterleksaker i garaget igen.

Ikväll har vi ätit pasta med sidfläsk och hemmagjord tomatsås, det blev riktigt smaskigt faktiskt. Barnen fick sedvanligt lördagsgodis, om än i något mindre mängd än förr, eftersom det blivit lite väl mycket av den varan den senaste tiden. Hannah sov på soffan TVÅ timmar idag (jaja, vi var väl lite väl bekväma) så hon hade svårt att somna ikväll och fick ligga och titta på Ice Age 3 i sängen. Hon har precis somnat så hon lär väl vakna rätt så sent i morgon - skillnad mot att ha vaknat 05:50 i morse!

Imorgon har vi planer på att åka till IKEA och titta på en matta till vårt vardagsrum. Den vi fick med möblerna från min syster har misshandlats tillräckligt. Häromdagen ställde sig Elias och kissade på den i ett obevakat ögonblick, så nu känner vi att den gjort sitt!

Magnus mäter Susannes blodtryck, som var något högt.
Hon skyllde på att Elias satt och vägde på stolen precis bredvid henne...

Ut och åka pulka på Larseredsvägen. Vi tittade till deras tre av deras fyra fina hästar och nu jag längtar ännu mer efter en häst att rida...

Elias var supernöjd hos Susanne!

Alla älskar Ebba!

Å där smet Ebba!!

1 kommentar:

1906 kvm sa...

Vilken härlig lördag!
Sen när jag slutat jobba (efter den 10/2) så kommer jag och barnen ner till er och hälsar på. Saknar er massor ju!