lördag 23 januari 2010

Fredag & lördag

Igår var det fulldag i skolan, på förmiddagen fick vi reda på var vi blivit placerade på för LIA-platser och jag blev placerad på Backa Läkarhus och det ska bli så enormt roligt och spännande! På eftermiddagen hade vi engelska, men det höll på att inte bli någon engelskalektion, eftersom vår lärare lyckades med konststycket att låsa in sig i salen utan att kunna öppna inifrån. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen, sägs det ju och ja, det stämmer, för jag hade riktigt roligt åt det. Höjden av fniss-stadiet var när Christel försiktigt knackade på dörren och med sin vänligaste stämma frågade: "Have you turned the key?"

Igår eftermiddag var vi hembjudna till en av Anders arbetskamrater och hans fru. De flesta av Anders närmaste arbetskamrater var också bjudna med respektive. Jag var lite nervös eftersom jag aldrig träffat någon av dem, men det visade sig bli en riktigt trevlig kväll med en otroligt god italiensk buffé med många läckerheter! Det avslutades med kaffe och pannacotta. Jösses, jag rullade hem!

Mina föräldrar skulle varit barnvakt, men eftersom Elias hade feber så ville jag inte riskera att de skulle bli sjuka inför sin Thailandresa, så min älskade storasyster med granne kom och tog hand om barnen. De hade haft, precis som vi, lite problem med nattningen av Elias, som somnade först kvart över nio. Han hade innan det lyckats smyga in till Hannah och klättra upp i hennes säng och störa henne inför att hon skulle somna! Busunge...

I morse vaknade Elias klockan fem och var väldigt arg. Han skrek, grät och var allmänt förbannad. Men som tur är har han börjat svara JA och NEJ på tilltal, så jag kunde till slut få fram
vad det var han ville - han ville ha välling och sedan somna om inne bredvid mig. Det fick han och när han somnat smög jag in till hans säng och lade mig. Han kom sedan ut igen vid 06:45 och det var en något trött Cissi som fick maka sig ur sängen för att följa med ner. Morgonen har dock artat sig och varit riktigt mysig! Hannah kom upp först vid 8-tiden med ett stort leende som förvandlades till lite ledsen min när hon insåg att det inte var Micke och Jenny som satt i soffan, utan hennes tråkiga mamma...

Vi fixade dock till frukost tillsammans, det blev stekt ägg med skinka på rostad smörgås tillsammans med juice och för mig även en kopp te. Anders fick frukost på sängen och han ligger fortfarande kvar där uppe och myser av sin sovmorgon.

Idag hade vi planerat att åka ner och hälsa på min kusin Per och hans familj i Varberg, men eftersom Ivar fortfarande har feber och Elias hade feber i går morse fick vi ställa in det. Hoppas vi kan hitta ett nytt datum inom en inte allt för lång framtid! Jag ska istället åka iväg och köpa vitaminer som jag lovat min mamma att göra, sen blir det nog en sväng till Candy på Kärra centrum för lite lördagsgodis - och kanske en hyr-DVD!

Nu ska jag övertala Elias om att det inte är någon bra idé att leka med mammas plånbok. Han är envis som en oxe och lär inte lägga sig utan en fajt. Nåja, han kan väl få leka med Åhléns- och IKEA-kortet, men där går min gräns!

Ps. Idag ska vi titta lite efter en ny tvättmaskin...men bara TITTA. :-) Ds.

Inga kommentarer: