torsdag 21 januari 2010

Mina älsklingar

I morse satt Elias och lekte med Hannahs puttekulor medans jag försökte få liv i Hannah. Hannah var på ett fruktansvärt dåligt humör redan i morse och det var inte bättre när Anders kom hem med barnen, så det var tur att Anders sa nej till att ta hem kompisar idag.

Försökte klippa Elias, eftersom hans hår står åt alla kanter, men fick ge upp efter att virvelvinden inte ville sitta still. Det blir kanske att åka till frisören med honom - eller göra som Anders mamma gjorde på Anders när han var liten - klippa honom i soffan när han somnat framför Bolibompa...;-)

Hannahs lugg var dock lättare att klippa än Elias, idag satt hon väldigt fint och stilla och jag tycker jag lyckades riktigt bra och Hannah var nöjd.

Ikväll fick Elias feber, men inte särskilt påverkad av det. Mina föräldrar skulle varit barnvakt i morgon kväll när vi är bortbjudna till en av Anders arbetskamrater, men min räddande ängel i form av storasyster Jenny tar barnen istället, eftersom jag inte vill riskera att smitta mina föräldrar så tätt in på deras Thailandresa, de reser på onsdag! Så jag hoppas nu att det inte är något allvarligt, jag ska gå in och se till honom nu innan jag går och lägger mig.

Hannah och Elias badade tillsammans ikväll och de har alltid väldigt roligt ihop. Sist de badade fick Elias med sig dammsugarslangen till leksaksdammsugaren och satte i munnen. Hannah började hälla ner vatten i slangen, Anders blev rädd att Elias skulle sätta i halsen, men han blåste det hårdaste han kunde och allt vatten kom tillbaka på Hannah med en väldig fart! Herregud så många skratt de fick, både då och idag!

Imorgon ska vi få reda på våra placeringar inför LIA-perioden under våren och jag hoppas jag blir placerad på en vårdcentral nära Backaplan! Sen ska vi även ha ett snack med vår engelskalärare angående de stora krav han ställer på oss. Jag ska dock vara tyst, jag sa tillräckligt till honom redan förra terminen....

Lämnar er med bilder på mina älsklingar - de två minsta iallafall, den äldsta sover redan och vill nog inte bli fotograferad i bara fillingarna...;-)





Inga kommentarer: