fredag 29 januari 2010

Bäcken-mys och Fredags-mys!

Igår hämtade jag barnen lite tidigare, då hade jag tagit med mig kameran och varm choklad, för vädret var så fantastiskt så jag ville ta vara på solens energigivande strålar och gå ner till bäcken och leka. Barnen var pigga och glada, kastade ner pinnar i det lilla hålet och Hannah var faktiskt på väg in genom röret, men jag vågade inte släppa igenom henne, dels för att isen kanske inte håller för henne där inne och hon skulle riskera att bli blöt, sen är jag rädd att hon skulle fastna! Vi drack varm choklad och myste, men tyvärr blev inte bilderna så bra som jag önskat, gissar på att ljuset inte var det bästa.

Efter ungefär en halvtimma ropade Elias efter mig: "Mamma! Baaaajs bleeeejaaa!", så det var bara att gå hem. Elias ville dock varken gå eller sitta i vagnen och det förstår man ju. Så jag tog bort fällen från vagnen, så han stod i vagnen hela vägen hem, fantastiskt nöjd!

Idag har vi haft fredagsmys och jag firade min vecka utan onyttigheter med att beställa hem pizza.....ja, jag har bestämt mig för att verkligen lägga ner all SKITMAT nu, försöka lägga av med godis och inte äta så stora portioner. Det är väl inte för mycket begärt?! :-)

Ikväll har jag även hunnit med att göra veckomeny inför nästa vecka. Den här veckan blir det baconlindad laxfilé, snabba färsrutor, pastagratäng med kyckling, köttfärssoppa, pasta med paprika och fetaost, makaronipudding samt minestronesoppa!

Imorgon ska jag ta med barnen upp till stallet och träffa alla djuren, plus Susanne och Magnus. Förhoppningsvis får jag chansen att krama om Emil som fyller 22!


"Äppa meeej!"

Dans på hal is...

Varm o'boy!

Hej då, pinne!

1 kommentar:

1906 kvm sa...

Vad mysigt ni hade det! :-)