söndag 17 januari 2010

Nytt ord

Idag har jag lärt mig skillnaden mellan begreppen fundamental och fundamentalist.

Jag har bokat tågbiljetten till vårens tjejhelg uppe i Linköping med tjejerna från "Familjeliv".

Vi har även varit och hälsat på hos Pentti, Julia & Jacob. Pentti har ju byggt om köket och det blev jättefint. Vi bjöds på wienerbröd och chokladbollar. För första gången i världshistorien glömde jag ta med mig kameran. Vi glömde även ta med oss barnens vantar och overaller (de åkte i jacka) samt välling och skötväska. Tur att Elias inte bajsade...

Hannah ärvde lite vinterkläder från Jacob & Julia, bland annat en jacka från Didriksson som hon troligtvis inte kommer kunna använda på 4-5 år! Men den var så fin så jag kunde inte tacka nej!

Elias somnade i soffan hemma hos Pentti, så vi åkte hem och på vägen hem somnade även Hannah, så jag passade på att lägga mig i sängen jag också, eftersom min förkylning tar knäcken på mig. När jag vaknade vid halv tre så fixade jag middag, idag blev det kasslergryta med soltorkade tomater. Till efterrätt blev det tårta och kakor från igår. Imorgon börjar mitt nyttiga liv. Eller något...

Imorgon går i skolan bara på eftermiddagen, på tisdag är jag ledig och på onsdag är det halvdag. På onsdag hoppas jag att vi är friska allihop så vi kan hälsa på Annica, Linnea och Lukas nere i Ingebäck!

Inga kommentarer: