tisdag 26 januari 2010

Sjukstuga

Igår åkte jag på magsjuka jag också, kände mig riktigt risig hela dagen, men det var först sent igår eftermiddag som jag fick springa till toaletten. Jag gick och lade mig, sov i tre timmar, sen fick jag springa till toaletten igen. Sov hela natten, Anders sov inne hos Hannah. Jag vaknade vid fem av att Elias vaknade, då gick jag in till Anders och Hannah för att be Anders göra välling. Hannah var då vaken och satt och lekte, jag reagerade först inte på det, utan det var först senare på morgonen, när klockan var runt halv nio och jag undrade varför inte Hannah hade vaknat än, som jag kom på det. Hon hade ju sovit rätt mycket på dagen igår eftersom hon känt sig trött och självklart vaknat på tok för tidigt imorse. När Anders gick upp med Elias låg hon dock kvar på sin madrass, somnade om och vaknade inte förrän 09:10!! Jag kom upp vid åtta-tiden och Anders som sovit väldigt dåligt de senaste nätterna och gick upp tidigt i morse, gick upp och lade sig i sängen när jag sa att jag faktiskt mådde väldigt bra.

Idag känner mig som sagt redan mycket piggare, i förmiddags var jag till och med ute på en promenad med Elias i vagnen och Hannah på skidor. Elias somnade rätt snart, men Hannah kämpade på med skidorna och vi gick en runda på 45 minuter och hon imponerade stort när hon vågade åka ner för en "brant" backe med skidorna. Hon tyckte ju självklart det gick jättefort och blev jättemallig, likaså jag.

När vi kom hem fixade jag lunch i form av tonfisk-wrappers. Väckte Anders som då fått sova i 4 härliga timmar och han kände sig mycket piggare! Hannah och jag pysslade med en "bok" på hennes rum, medans Anders betalade räkningar. När Elias vaknade hjälpte han och Hannah mig med att städa toaletten uppe, de torkade golven medans jag torkade överallt!

Ikväll är det vegetarisk lasagne på menyn, sen ska vi bada barnen och förbereda inför vistelse på förskolan i morgon! Själv stannar jag hemma ännu en dag, trots att jag känner mig pigg. Ska fixa med engelskan i morgon, vi har rätt många uppgifter som ska in innan tentan i mitten av februari. Ibland känns det övermäktigt, men det är nog för att jag just nu inte har riktig koll på vad som ska göras och vilken deadline vi har på saker och ting. Fint att ha en nyinköpt almanacka då...

Inga kommentarer: