torsdag 7 januari 2010

Film o pyssel

I morse hittade Elias den bärbara DVD'n, pekade på den och sa "fim!", så det fick bli Askungen i hans säng tillsammans med Hannah. Elias tröttnade efter någon minut, men Hannah satt filmen ut. Hon är lite avundsjuk på lillebrors säng och önskar sig en likadan. Så kanske det blir en riktig säng till Hannah igen, vem vet. Vi får nog låta det bero en stund...

Senare på förmiddagen, i samband med att Elias skulle sova middag började jag pyssla lite med Hannah, som var sugen på att klippa i papper. Vi hann med en "sommartavla" innan det var dags för mig att sätta mig med min presentation medan Anders och hon åkte till affären och handlade mat.

Senare på eftermiddagen kom Julia över för att leka och då hjälpte jag dem att pyssla lite till. Hannah och jag gjorde en hösttavla tillsammans och Julia gjorde en inmurad fiskmås, eller vad det nu var för något...

När det var dags för att göra vintertavlan fick jag stötta Anders i köket med Elias, så jag lämnade tjejerna åt sitt öde med varsin snötäckt julgran och stjärnor i paljettformat. Jag tyckte Hannah överdrev lite med stjärnorna, men hon var så stolt och jag blev självklart mallig över hennes kreativitet.

Nu har jag varit nere i Kärra på en lägenhetsvisning tillsammans med mina föräldrar. De ser sig om efter alternativ till sitt stora hus och jag vet inte om jag är mer kräsen än vad de är, men det verkade som de var nöjda med det vi såg, nu återstår bara att se om de har ändrat åsikt efter att ha sovit på det.

Imorgon har jag min presentation av malignt melanom och jag känner mig SÅDÄR påläst och förberedd. Känns inte särskilt kul, men jag har just nu ingen energi att lägga på detta. På eftermiddagen ska jag skjutsa Hannah ut till Torslanda till Camilla & Melvin. I julklapp fick Hannah nämligen en biljett till Disney on ice och imorgon är det dags! Hannah ser verkligen fram emot detta och jag hoppas det kan bli en mysig och rolig kväll tillsammans med favoritkusinen!

Kvällen avslutades med ett riktigt trevligt samtal från kusin Per som bjöd ner oss till Varberg om två veckor. Ska bli jättekul att ses igen! Vi har ju barn i precis samma ålder, Ivar och Hannah är födda med 5 månaders mellanrum, Elias och Elis är födda med bara två månaders mellanrum! De har ju till och med namnsdag på samma dag...




1 kommentar:

Mika sa...

Lycka till med presentationen!!!

...förresten: vilken mysig pysselhörna under sängen!

kram
Mika