onsdag 6 januari 2010

Han somnade till slut...

Hannah läste saga, Anders läste saga, JAG läste saga. Han sprang ut ett tiotal gånger, innan jag tröttnade på springet och satte mig där inne. Vi lade oss i sängen, jag läste om den skramlande lastbilen tre gånger, sedan började han lugna ner sig. Jag satte mig upp, han lade sig tvärvänd i sängen. Jag lade honom till rätta, då lade han sig på sidan med benen om mig, med ena benet i mitt knä och andra bakom min rygg. Så somnade han, första gången. När jag flyttade på mig för att gå ut följde han mig vimmelkantigt ut i hallen. Jag följde honom in, lade honom under täcket, satte mig på prinsesspallen och väntade. Det tog mindre än en minut, sen somnade han. Innan han somnade allt för hårt gick jag ut, för jag ville att han skulle vara medveten om att jag lämnade rummet.

Titta så fin han är. Det ser ut som vi har lysrör i taket, men det stämmer inte. Det är blixten som ger ett så starkt ljus. Stackars Elias, det är tur att jag inte fotograferar honom på nätterna oftare. Nu har Anders precis varit uppe på vinden för att hämta ner och sätta fast fallskyddet.

Vad vi gjorde med spjälsängen? Den sover Hannah i inatt...



Inga kommentarer: