lördag 9 januari 2010

Saknar du gammelmorfar?

Vi satt i bilen idag. Hannah, jag och Elias, på väg till Backaplan för att hämta Jacob på Lek- och buslandet. Hon frågade mig:

-Saknar du gammelmorfar?
- Ja, jag saknar min morfar enormt mycket. Ibland gör det faktiskt ont i hjärtat när jag tänker på honom. För att han inte fick träffa dig och Elias.
- Jag saknar också gammelmorfar. Speciellt när jag går ner för min stege i sängen.
- Jasså?
- Ja. Och när jag ska sova. När jag vaknar på morgonen. När jag äter pizza. När jag åker till ridskolan. När jag äter lunch, middag och frukost. När jag åker bil. När jag är på dagis. När du tar kort på mig med din kamera. Sen var det inget mer.

Jag har svårt att komma ihåg allt hon sa, men hon lät så förtvivlat ledsen när hon berättade det. Sen tog det liksom slut, tvärt, när hon sa "sen var det inget mer".

Inga kommentarer: