söndag 24 januari 2010

Magsjuka i familjen

Idag var vi hembjudna till våra fd grannar, familjen Fant på fika. De har byggt hus ute i Lilleby, Torslanda och vi har aldrig varit där. Hannah hade verkligen sett fram emot att få åka, men blev väldigt blyg när vi kom fram. Det släppte dock efter en stund och de lekte fint innan vi serverades fika. Hannah ville inget ha och satt och sörplade saft en stund innan hon bad om att få gå från bordet. Jag sa redan då att det var något som var galet. Hon satte sig i soffan, men följde sedan med upp till Viktors rum. Hon kom dock snabbt ner igen och Torbjörn satte då på TV'n och alla barnen satte sig i soffan och tittade på barnprogram. Jag funderade på om vi faktiskt skulle ta och åka hem, ifall att, men det blev inte så. Hannah satte sig sedan på golvet och efter någon minut kräktes hon på golvet. Det blev att torka upp, hålla barnen borta från Hannah, sedan kräktes hon en gång till på toaletten. Vi åkte hem och på vägen hem kräktes hon en gång till.

Nu ligger hon i soffan och sover, helt utslagen. Anders har redan varit nere i affären och köpt blåbärs- och nyponsoppa samt coca-cola. Vi får verkligen hoppas att vi andra slipper, men oddsen är emot oss. Handspriten flödar, jag har även svalt några vitpepparkorn. Inte för att jag vet om det hjälper, men ändå...

Hoppas nu inte vi smittat familjen Fant!

2 kommentarer:

Familjen Bus sa...

Stackars Hannah! Och tur i oturen att vi inte kunde ses i förmiddags! Fast Melvin är ju oxå sjuk visade det sig. Men det verkar mer vara åt influensahållet, om det nu är bättre... Jag tror absolut på vitpeppar! Kram och krya på er!

hanna b sa...

sv: haha, ja, självklart har jag massa toppar (inte just gravidtoppar) som täcker magen, sådär skulle jag aldrig gå ut, det är i pyjamasen förstås! :) Ville visa magen men inte helt naken därför tog jag den så. :)