lördag 16 januari 2010

2-årskalas!

Dagen började med att födelsedagsbarnet väckte mig 04:46. Jippie.

När Hannah vaknade hade hon inte glömt vad jag lovat, att vi skulle ge Elias smörgås med ljus i, så det gjorde vi. På förmiddagen åkte Anders iväg med barnen och handlade medans jag städade lite grann. Började redan då känna mig trött, men jag tänkte jag skulle hinna vila senare, innan kalaset. Det dumma var bara att precis när jag skulle börja göra tårtan inser vi att vi inte har laktosfri mjölk och grädde, så det fick Anders åka och köpa extra, så det drog ut på tiden såpass att jag inte hann med någon tupplur. Gästerna kom vid 15, Elias fick fina paket och av oss fick han släpet till Bobby-car och det var han jätteglad för! Vi tog in bilen tidigare på dagen och rengjorde däcken, så de fick köra den här inne idag. Kul kul!

Rasmus, Kerstin & Björn stannade på middag, det blev italiensk kycklingpasta och till efterrätt blev det semla från igår samt tårta.

Nu är jag så trött så ögonen går i kors, men barnen har inte somnat än så jag lär väl få invänta dem iallafall...






Inga kommentarer: