lördag 2 januari 2010

7-årskalas och pulkaåkning!

Igår vid lunchtid åkte vi hem till Melvin på 7-årskalas. Camilla hade gjort en jättegod chokladtårta! Även Daniels och hans barn var där, så det var verkligen fullt hus. Jag spelade Kalaha med Camilla en stund, men vi tröttnade eftersom vi inte tyckte det var lika roligt som när vi var små. Det berodde nog på att vi mindes reglerna fel. Jag spelade även Memento med Daniels dotter Frida och vi vann varsin gång!

I morse vid halv nio gick jag ut i nysnön som fallit tillsammans med barnen. Vi gick till dagis och åkte i backarna där, sedan gick vi hem till Melvin och hans familj och därifrån tog vi sällskap till backen vid bäcken. Elias gick jag och lämnade hemma hos Anders som fått välförtjänat sovmorgon. Vi drack en kopp kaffe borta vid bäcken, sedan gick vi hemåt, för Hannah började frysa.

Igår kväll började jag maskera lister, idag har Anders spacklat och slipat. Imorgon åker jag upp till Uddevalla med barnen och lämnar dem hos farmor som ska ta hand om dem över dagen. De kommer ner i morgon kväll igen och farmor sover över tills på måndag. Bästaste farmor!

Daniel & Linus

Den goda tårtan!

Det söta födelsedagsbarnet!

Glad, som vanligt!

Ja, må han leva!

När får jag blåsa ut ljusen, mamma?!
Ser ni att Melvin och Elias har samma min? :-)


Oliver & Linus

Gött mä tårta!

Spelar Memento. Jag tycker jag är lik min mamma på den här bilden...

Se upp i backen!

Hannah har byggt alldeles själv!

Buspojken!

Förberedelser...

Pilla, pilla, pilla!

1 kommentar:

Matilda sa...

kalaha! åh, det var ett av mina favoritspel! spelade det jämt med mina kompisar! :-D

sv: ja, tiden går verkligen fort!

kram!!