måndag 28 september 2009

Värsta grejen...

Idag när jag och Elias kom och hämtade Hannah så tyckte jag det var ovanligt många föräldrar där. Sen kom Hannah springande och ropade "FIKA!" och helt plötsligt går det upp för mig att det var drop in fika idag...som skulle avslutas fem minuter efter att jag kom...
Åh, vad dum jag kände mig! Men vi fick iallafall fika jättegod blåbärskaka med äpplesaft...
Elias visade sina färdigheter i talandets tecken, han skreeeek KAKA i falsett och lade sig på golvet och grät och sparkade med benen när han inte fick mer...trevligt!!

Anders är i Tyskland och barnen var på sitt allra värsta humör när vi kom hem. Elias lyckades få tag i ett ekollon som Hannah lagt i en spann med vatten. Hannah blev så arg så hon hällde spannen med vatten över honom. Jag blev arg på Hannah och tog ekollonet och gick in. Det tog väl ungefär 15 minuter innan jag slutade höra henne skrika genom ytterdörren. Sen kom hon in och fortsatte tjata och kasta grejer omkring sig när jag fortsatte säga nej. Mitt i allt kaos kommer räddningen - i form av kusin Melvin och moster Milla som bestämt sig för ett spontanbesök!
Saved by the bell!
De lekte helt galet vilt uppe på övervåningen medans Camilla och jag satt där nere och pratade lite. Camilla hade varit hos tandläkaren så hon var jättesned i hela ansiktet - stackaren. Men hon fick kaffe och resterna av min köttfärspaj iallafall...

Nu badar barnen, men de ska strax duschas av och nattas, för ikväll är det IDOL och det vill jag INTE missa!

Inga kommentarer: