lördag 5 september 2009

Shoppingtur var det ja!

I morse bestämde vi ju som sagt att åka och köpa lite regnkläder och stövlar till barnen. Anders såg faktiskt fram emot att få följa med (sa han iallafall!) men ju närmare vi kom att åka iväg desto gnälligare blev Elias. Till slut insåg vi att den trevliga shoppingturen skulle bli så fruktansvärt traumatisk för oss allihop om han följde med, så jag och Hannah åkte iväg själva.

Vi åkte först till Sko-outlet nere på Orrekulla, men där fanns det typ en stövel kvar. Då åkte vi till Klädkällaren och där hittade vi iallafall fodrade regnställ till båda barnen. Vanliga regnkläder tyckte jag inte de hade något som var att hänga i granen. Jag köpte dock en vinteroverall till Elias som jag tror kommer bli jättebra på förskolan!

Sedan skulle vi åka till ICA Maxi för att köpa ett par likadana stövlar till Hannah som jag köpte där till Elias förra veckan, men dem var slut. SÅKLART! SUCK. Och Hannah vill ju absolut inte ha rosa! McDonalds hägrade och när vi kom in på restaurangen såg vi att det var ansiktsmålning idag. Hannah ville självklart ha en, så hon fick snällt sätta sig och vänta medans jag beställde mat och jag hann till och med äta upp min mat innan hon blev färdig. Men hon blev väldigt nöjd med resultatet! Hon var så himla cool!

Vi åkte sedan hem och visade Anders och Elias vad vi hade köpt Hannah lekte jättefint med Julia hela eftermiddagen medans jag och Elias bakade kärleksmums och tog en promenad i området med slutdestination LEKPLATS. Kvällen avslutades med hemmagjord pizza. Hannah sitter och äter lite lördagsgodis nu innan det är dags för henne att sova...


Världens coolaste Spindelmannen-tjej!

Elias är så kär i sin storasyster - och Hannah blir lika glad varje gång han gör så där!

Leka lite i sandlådan...

Den fina vinteroverallen!

Inga kommentarer: