söndag 20 september 2009

Sammanfattning av helgen...

I fredags kväll var det dags för middag för Sandra som fyller år på måndag. Vi träffades 18 på Vino Pasta Due. Vid 19-tiden(!!!!) kom de sista gästerna, så vi fick sitta en lång stund och vänta. Såpass länge att Malin och Jonna faktiskt gick hem igen, eftersom Jonna blev så gnällig och ledsen av all väntan. Tråkigt, men vi hoppas att kunna äta middag med Malin en annan dag!
Jag beställde iallafall in Gambas till förrätt, MUMS säger jag bara! Varmrätt blev Pasta Montagnola med linguini, tomatsås, basilika, mozarella, salami och serranoskinka. Herregud så gott. Till efterrätt beställde jag tryffelchoklad, men den hade jag kunnat skippa, dels för att jag var så mätt, dels för att det inte smakade särskilt mycket.

Det var meningen att jag skulle åkt hem från restaurangen eftersom jag skulle till Gekås dagen därpå, men klockan var så lite när vi var färdiga, så jag tänkte att jag kunde följa med ut en stund. Det slutade med att jag åkte hem med nattbussen 02:20 och skippade Gekås på lördagen....oooups! :-)
Men vad kul jag hade!! Jag hade dock inte lika kul igår, när jag var trött och smått bakis, men det var det värt, för det var en jäkligt härlig kväll med Sandra, Kristina, Veronica, Diana, Charlotta och Bella!

Igår eftermiddag ringde Linda och frågade om vi var sugna på att grilla korv med dem i deras nya grillring och eftersom jag då börjat känna mig piggare så tackade vi ja till detta. Vilken fullträff! Så himla mysigt, de hade gjort det så fint där uppe med sittunderlägg på stubbarna och Fredrik hade även byggt en bänk av kvarliggande virke efter planteringslåde-bygget. Vi grillade korv och sedan även marshmallows! Vi avslutade med kaffe och bulle när barnen sprungit iväg och börjat leka på egen maskin.

Till middag hade vi tänkt kyckling i basilika-tomatsås, men jag önskade mig pizza till middag och Anders var inte sen att nappa på idén. Vi hade en jättemysig kväll, som avslutades med att Berit kom från Gekås med sin syster och sin kompis och lämnade regnkläder till barnen - jättefina!!!

Idag är jag lite sugen på att göra slut på min värdecheck på H&M, men vi får se var vi landar.
Anders tog ut barnen på framsidan för att montera ner utebordet så jag ska passa på att skutta in i duschen!

Det var riktigt spännande att grilla korv över öppen eld, tyckte Hannah


Så göra vi när vi äta våran korv...

Blåsa på marshmallows!


Linda försöker parera Elmers rörelser - och nyfikna händer...

Härliga Melvin!


Det såg riktigt roligt ut när han viftade med tungan så där, vi fick oss några riktigt goda skratt!


Fredrik & Elmer

Elmer


Fredrik & Linda

Hannah & Melvin (som avslutade eftermiddagen med att säga "Jag gillar dig" till varandra...)

Inga kommentarer: