fredag 18 september 2009

Höstens första VAB-dag

Jag gick upp vid tjugo över sex för att väcka barnen, då hade Hannah redan tagit sig upp och satt sig på toaletten. Hon SKREK inifrån toaletten: JAG VILL VA I FREEEEED!
Sen började hon gråta. Jag smög in till henne efter att ha frågat om det var OK och jag såg direkt att kinderna var alldeles rödmosiga och hon var varm trots att hon sovit i bara kalsongerna.
Tog tempen på henne som visade 37.7, så jag bestämde mig för att vara hemma och Anders lämnade Elias på förskolan som vanligt. Hannah blev lite gladare direkt och frågade om vi kunde ha fredagsmys mitt på dagen, bara hon och jag - det ska vi ha nu.

Vi ska även fixa middag till henne, Anders & Elias, det blir Gratinerad köttfärspasta från Arlas hemsida idag. Själv ska jag njuta en god middag i sällskap av Sandra och hennes vänner ikväll på Vino Pasta Due för att fira Sandras födelsedag!

1 kommentar:

Matilda sa...

vad trist att hon är sjuk, men fredagsmys mitt på dagen låter ju inte helt fel!

ja sigrid är en väldigt fin vän!

kände inte igen din syrra, typiskt!

ha det så mysigt ikväll!