tisdag 29 september 2009

Fotobok från FUJIFILM


Ni som läst min blogg ett tag vet att jag vann en fotobok genom Fritzell i en fototävling jag var med i. Jag använde vinsten till att ge min man ett minne från vårt bröllop på vår 3-åriga bröllopsdag.
Jag har sedan dess (och även innan) velat göra en fotobok till barnen, antingen varsin eller en till hela familjen, över åren/året som gått. Trots att kvalitén på Fritzells fotobok var super - verkligen! - så är det några funktioner jag saknade, att man t.ex kunde jobba "offline" och att skriva texter till bilderna. Dessa funktioner finns ju hos Fujifilm och jag har aldrig blivit besviken tidigare, speciellt inte med tanke på den fina värdechecken jag fick och att de så himla generöst brände en skiva med de bilder jag hade på deras server, eftersom jag upptäckte att de bilder som försvann i vår backup-krasch fanns hos dem!

En fotobok är ett bestående minne som många kommer bläddra igenom. Om jag får lov att ge en fotobok till mina barn kommer de kunna bläddra i dessa hur många gånger som helst och kanske läsa en rolig "anekdot" till några av bilderna, t ex något rolig som hände den här dagen.
En fotobok från Fujifilm är också något jag funderar på nu när året börjar närma sig sitt slut och det är dags för julklappar och födelsedagspresenter. Tänk att kanske ge Anders mormor ett minne från Norge-resan i somras, eller ge min mamma en 65-årspresent, eller helt enkelt en present till mig själv med alla mina favoritbilder som jag själv tagit under årens lopp?! Jo, det får nog bli så...

Om du själv har en blogg kan du få chansen att göra en alldeles gratis! Kolla här! :-)

1 kommentar:

HEMLÄNGTAN sa...

Önskar så att jag också tar mig lite tid till familjens foton. Är så sugen på en sådan fotobok.
Ha det bra!
Kram Jenny