måndag 28 september 2009

Ridskola

I förra veckan fick jag ett samtal från en liten ridskola i Öxnäs där vi stått i kö med Hannah sedan drygt ett år tillbaka. Hon hade blivit antagen till knatteverksamheten! Det var en lite dum tid, måndagar kl. 17, men jag tackade självklart ja. Men efter att det gått några dagar och vi verkligen försökt tänka ut hur det skulle gå till rent praktiskt insåg vi att det inte skulle fungera. Så idag ringde jag för att tacka nej till platsen. Jag berättade som det var och att jag hade så dåligt samvete, dels för att jag ringde för att tacka nej såpass sent och dels för att det kändes som jag svek Hannah, eftersom jag vet hur gärna hon vill rida på ridskola.
Då säger tjejen jag pratar med:

- "Men, vill ni hellre att hon ska rida på söndagar, så finns det en plats ledig, hon kan få den istället då?"

Ja, ni kan ju bara GISSA vad jag svarade! Jippie! Jag blev så glad och tackade nog några gånger för mycket...
Jag längtar till på lördag/söndag då vi kan berätta för Hannah att hon ska få börja på ridskola!!

Inga kommentarer: