fredag 18 september 2009

Fredagsmys

När Anders och Elias gick ut genom dörren i morse viskade Anders till mig: "Hon kanske vill ha varm o'boy till frukost idag?". Jag glömde av det när jag serverade frukost, men när vi satte oss i soffan för att ha lite fredagsmys klockan åtta på morgonen sa jag att "till chokladbiten vill jag ha kaffe", Hannah sa OKEJ och jag fick gå ut. Sen ropade hon till mig: "Mamma, jag skulle gärna vilja ha varm o'boy!". Hannah kan OMÖJLIGTVIS ha hört Anders i morse, så jag fnissade till och gjorde glatt som hon bad mig och tänkte samtidigt "Sådan far, sådan dotter"...:-)

Vi har haft jättemysigt på förmiddagen med Bilar-spelet på vårt Playstation, spelat "Steka ägg", Hannah har kollat lite på Barnkanalen och medans jag städade på hennes rum satt hon under sängen och pysslade. Hon skrev ett vykort till Tomten som jag lovat att skicka. Hennes största önskan är att få en skateboard i julklapp...

Min pappa har varit här och hälsat på en stund medans jag stekte pannkakor, eftersom Hannah önskade sig det till sitt fredagsmys. Han åkte hem för en stund sen för att fixa det sista med husvagnen inför resan till Dalsland med mamma i helgen. Min storasyster och hennes två barn ska också följa med i egen husvagn - önskar jag kunde klonat mig och följt med dit! Underbara "udden"!

Nu håller Hannah på att klä på och av Pippi, Tommy och Annika i sitt pussel och jag ska bädda nytt i våra sängar...


Inga kommentarer: