fredag 4 september 2009

Superbra morgon!

Idag var vi ute i väldigt god tid och barnen var så duktiga! Hannah hjälpte Elias på med skorna och Elias gick sedan och hämtade Snoken och sin ELIAS-lastbil. Vi lämnade först Hannah på förskolan, med löftet om att hämta henne först idag så hon kunde få följa med och hämta Elias. Jag hade ju planerat att stanna kvar en stund på Elias förskola idag, men det kändes bra redan i svängen in mot förskolan, då jag hörde att han satt i vagnen och gjorde brrrruuum-ljud med sin bil. Han följde med in på avdelningen utan problem och pedagogen tog emot oss. Elias fnissade och busade med Snoken medans jag hjälpte honom av med kläderna. Han visade stolt upp sin lastbil för de två barn som fanns där redan och när jag böjde mig ner för att kolla läget, så klappade han mig på axeln och gick in. Vilken skillnad det kan vara från dag till dag!
Men jag gissar på att det är skillnad på personkemin mellan Elias och de olika pedagogerna.
Det kändes riktigt bra att lämna idag och jag kom väldigt tidigt till LIA'n.

Ikväll kommer Anders hem och jag längtar efter honom! Hannah längtar också, hon blev lite ledsen igår när hon insåg att han inte skulle komma hem då HELLER. Men jag påminde henne om att idag är det ju fredag och det är inte bara fredagsmys, utan dagen för pappamys!!
Till helgen hoppas jag att vi kan hitta på något kul alla fyra, kanske åka till Borås-badet eller något?

Inga kommentarer: