fredag 1 juli 2011

NÄSTAN ett uterum!

Igår mina kära vänner blev vårt bygglov godkänt! Vi vet dock inte om det krävs några förändringar eller om godkännandet gäller det som vi ansökte om, eftersom Anders bara fått bekräftelsen per mail. Vi hoppas det riktiga kommer i brevlådan i början av nästa vecka!

I väntan på bygglovet köpte jag idag ett partytält och till detta köpte jag fyra väggar - två med fönster, och två utan. Anders och Elias hjälptes åt att sätta upp tältet, men på slutet visade sig hornen i pannan på lillfis och jag tog upp honom på rummet. Han somnade på tio minuter....

Hannah och Anders har spelat Nintendo DS en stund på kvällen och Hannah var grymt lycklig över att pappa klarade värld 7...jag tror dock det fanns en pappa som var ännu lyckligare. Medans de spelade Nintendo myste jag med att "inreda" det lilla uterummet.

När Hannah somnat satt vi ute och pratade lite i vårt lilla uterum i plast, men nu ska jag gå och lägga mig, för min älskling har sovmorgon i morgon, eftersom jag ska få träffa två av mina fem älsklingar i morgon - Ann-Louice och Sandra kommer och myser med mig i morgon kväll! På söndag åker Anders upp till Uddevalla med barnen. Jag stannar hemma, och mina vänner Annica och Linda kommer och äter lunch och pratar ikapp lite med mig! En riktig vänhelg alltså, underbart!

Nu kom min man bärandes på täcket och kudden, han skulle visst lägga sig i soffan och titta på Transformers. Vi fick oss ett gott skratt när jag började sjunga "Här kommer lilla Ludde"....<3

Mina händiga killar!

Byt ut "A" mot "H" och ni får min man. My Hero. ;-)

Julbelysningen till barnens fönster blev mysbelysning i partytältet!




3 kommentarer:

Camilla sa...

Gosefrukost i det mysiga uterummet i morgon kanske?? Puss i pannan!

Jenny sa...

Ååååhh va fint du har gjort det! Nästan så att jag också bjuder in mig på frukost i morgon ;-) P & K

Cissi sa...

Kanske inte idag, ska åka iväg vid halv tio! :-)
Men det ska fixas en gosefrukost till mina älskade systrar, var så säkra!