söndag 31 juli 2011

Liseberg med kusiner och sysslingar

Min kusin Sara har varit nere i Göteborg i helgen med sina tre barn. Vi träffades en stund i fredags kväll, sedan möttes vi upp allihop (Camilla, Daniel, Melvin, Linus, Frida, Oliver, Jenny, Julia, Alva, Jacob, Jag, Hannah, Elias, Sara, William, Samuel och Sofie samt Daniels mamma och hennes man...oj oj).

Vi insåg rätt snart att vi var tvungna att dela på oss om vi skulle få åka något överhuvudtaget. Jag och barnen drog oss bort mot barnattraktionerna, men till slut tröttnade Hannah även på dem och jag fick be Julia att hon och Alva tog med sig henne och åkte lite. I samband med att Julia tog med sig Hannah så somnade Elias i vagnen och jag fick en lugn stund. Jenny ringde och jag sa "Jag ska bara gå ner och vinna en stjärnvinst på Dumlehjulet, haha!". Haha, ja det gjorde jag också! Första spelet, och det blev mitt. :-)

Mellan 11 och 20 var vi där och när jag kom hem var jag fullkomligt urlakad på energi. Mina fötter värkte och huvudet kändes som en stor ballong i vakuum...typ. Men vi hade en jätterolig dag på Liseberg (med alla andra 40.000 turister!!) och idag har vi berättat för barnen att vi ska åka till Danmark och LEGOLAND i morgon, gissa om de är uppspelta nu när det är dags att sova....?


Jenny vann Dajm!

En av mina favoritplatser på Liseberg.
















Det var en Djungelshow på Lilla scenen, där smet vi in...:-)




Spegel, spegel...








Det var TV-inspelning, så jag smög fram och tog kort på min forna stora idol - Carl-Einar Häckner. Han faschinerar mig.











Inga kommentarer: